ΑΣΗΜΙΝΑ Μ. ΡΑΛΛΗ

ralli mina

ΑΣΗΜΙΝΑ Μ. ΡΑΛΛΗ

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Η Ασημίνα Ράλλη σπούδασε Παιδαγωγικά και Ψυχολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο University of London, Institute of Education της Μ. Βρετανίας. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο University of London, Institute of Education της Μ. Βρετανίας, από όπου έλαβε Advanced Diploma στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία και στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία, Master στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία και Διδακτορικό στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία και Μάθηση. Είναι κάτοχος άδειας άσκησης επαγγέλματος ψυχολόγου και έχει εργαστεί σε ερευνητικά προγράμματα στην Μ. Βρετανία στο University of London, Institute of Education, στο University of Southbank, στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών και στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο. Έχει διδάξει μαθήματα Ψυχολογίας σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα του Institute of Education, University of London, στο University of Southbank, στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του ΤΕΙ Αθήνας, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης της ΑΣΠΑΙΤΕ και του Πανεπιστημίου Αθηνών, και σε επιμορφωτικά σεμινάρια στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Από το 2006 μέχρι το 2009 ήταν Επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Αθηνών, από το 2009 μέχρι το 2013 ήταν Λέκτορας στο Φ.Π.Ψ. του Ε.Κ.Π.Α. και από το 2013 μέχρι το 2018 ήταν Επίκουρη Καθηγήτρια, και από το 2018 μέχρι σήμερα είναι Αναπληρώτρια καθηγήτρια στο τμήμα Ψυχολογίας του Ε.Κ.Π.Α. Στα πλαίσια του επαγγελματικού της έργου, έχει εργαστεί για 10 χρόνια ως σχολική ψυχολόγος στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Έχει λάβει μέρος σε ερευνητικά προγράμματα όπως: «Word finding difficulties in children» (φορέας χρηματοδότησης E.S.R.C.), «The production of notations by preschool children» (φορέας χρηματοδότησης ESRC) «The acquisition of science lexicon in the preschool children» (φορέας χρηματοδότησης E.S.R.C.), «Ο εντοπισμός και η καταγραφή των ενδιαφερόντων και των κλίσεων των μαθητών ηλικίας 5-18 ετών», «Η αξιολόγηση της αναγνωστικής και ορθογραφικής ικανότητας καθώς και του επιπέδου λεξιλογίου παιδιών ηλικίας 7-9 ετών», «Οι αντιλήψεις των παιδιών για τη φιλία από την Α’ μέχρι την Στ’ Δημοτικού: μια αναπτυξιακή προσέγγιση», «Οι αντιλήψεις των παιδιών, γονέων, εκπαιδευτικών για τη διαφορετικότητα, με έμφαση τις μαθησιακές δυσκολίες», «Επαναπροσδιορισμός του ρόλου του Βρεφονηπιακού σταθμού μέσα στο πλαίσιο εργαστηριακών αναγκών του τμήματος Βρεφονηπιοκομίας» (φορέας χρηματοδότησης Ε.Λ.Κ.Ε., Τ.Ε.Ι. Αθήνας), «Στρατηγικές αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων και η σχέση τους με την ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων» (φορέας χρηματοδότησης Ε.Λ.Κ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.), «Γνωστικοί και συναισθηματικοί παράγοντες στην ανάπτυξη της κατανόησης και της παραγωγής του γραπτού λόγου» (φορέας χρηματοδότησης Ε.Λ.Κ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.), «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά» (Ε.Σ.Π.Α., Δράση 5: Ψυχοκοινωνική στήριξη», φορέας υλοποίησης, Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής, Τομέας Παιδαγωγικής), «Προβλεπτικοί δείκτες για τη μάθηση του γραπτού λόγου στις πρώτες τάξεις του Ελληνικού Δημοτικού Σχολείου» (φορέας χρηματοδότησης Ε.Λ.Κ.Ε Πανεπιστημίου Κρήτης), «Διδασκαλία δεξιοτήτων κοινωνικής αλληλεπίδρασης σε παιδιά με Αναπτυξιακές Διαταραχές: Μια Συμπεριφορική – Αναλυτική παρέμβαση» (φορέας χρηματοδότησης Ε.Λ.Κ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.), «Γνωστικές, γλωσσικές και μαθησιακές δεξιότητες παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας: Προσαρμογή του ψυχομετρικού εργαλείου BAS III» (φορέας χρηματοδότησης Ε.Λ.Κ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.).

Έχει συμμετάσχει ως προσκεκλημένη ομιλήτρια σε προγράμματα επιμόρφωσης που απευθύνονται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας και εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα σχετικά με την ανάπτυξη των παιδιών, αλλά και θέματα που σχετίζονται με τη γλωσσική ανάπτυξη, την Ειδική Γλωσσική Διαταραχή και τη Σχολική ετοιμότητα. Οι δημοσιεύσεις της περιλαμβάνουν βιβλία, κεφάλαια βιβλίων, καθώς και άρθρα σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά. Έχει επίσης πλήθος ανακοινώσεων σε συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Είναι μέλος πολλών διεθνών επιστημονικών εταιρειών, όπως British Psychological Society, European Association for Developmental Psychology και τακτικό μέλος της Ε.Λ.Ψ.Ε. (Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία Ελλάδας) καθώς και μέλος πολλών άλλων ελληνικών και διεθνών εταιριών.

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων, στη σχολική ετοιμότητα, σε θέματα γλωσσικής ανάπτυξης και γλωσσικών δυσκολιών, καθώς και στην έγκαιρη ανίχνευση, αξιολόγηση και παρέμβαση της Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής.

Προσωπικός ιστοχώρος: https://uoa.academia.edu/Asimina Ralli

https://www.researchgate.net/profile/Asimina_Ralli

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Ενδεικτικές πρόσφατες δημοσιεύσεις

Διακογιώργη, Κ. Ράλλη, Α. Μ., Καλογερή, Β.,Γεωργούλια, Φ. (2018). Mοτίβα ορθογραφικών λαθών μαθητών του δημοτικού σχολείου με δυσλεξία: μια γλωσσική ανάλυση, Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 5, 149-180

Ralli, A. M.,Schiza, M.,Tsiatsiou, A. (2017). Language and Psychosocial Skills of Institutionalized Children in Greece, The Open Family Studies Journal 9(1):76-87, DOI: 10.2174/1874922401709010076

Diamanti, V., Benaki, A., Mouzaki, A., Ralli. A.Κ., Antoniou, F., Papaioannou, S., & Protopapas, A. (2017). Development of early morphological awareness in Greek: Epilinguistic vs. metalinguistic and inflectional vs. derivational awareness. Applied Psycholiguistics, 1-23, DOI 10.1017/S0142716417000522

Diamanti, V.Mouzali, A. Ralli, A.M., Antoniou, F. Papaioannou,S. Protopappas, A. (2017).Preschool Phonological and Morphological Awareness As Longitudinal Predictors of Early Reading and Spelling Development in Greek, Frontiers in Psychology, 8:2039, DOI 10.3389/fpsyg.2017.02039

Γαιτανίδου, Α., Ράλλη, Α.Μ. & Γραβάνη, Ε. (2013). Το μαθησιακό προφίλ παιδιών προσχολικής ηλικίας με κινητικές δυσκολίες. Στα Πρακτικά του 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής, Αθήνα

Norbury, C. F., Tomblin, J. B., & Bishop, D. V.M. (2014). Κατανοώντας τις Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές: Από τη θεωρία στην πράξη. Επιμέλεια: Ράλλη, Α.Μ. & Παληκαρά, Εκδόσεις Gutenberg.

Παληκαρά, Ο., & Ράλλη, Α.Μ. (2013). Αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή στην παιδική και εφηβική ηλικία: Εκπαιδευτικές και Κλινικές Προεκτάσεις (Επιμέλεια). Ειδικό Τεύχος στο περιοδικό Ψυχολογία της Ε.Λ.Ψ.Ε.

Πολυχρόνη, Φ. & Ράλλη, Α.Μ. (2013). Μαθησιακή υποστήριξη για παιδιά Ρομά: προκλήσεις και προοπτικές. Στο Γ.Φλουρής, Λ. Γιώτη, Χ. Παρθένης, Ε. Μηλίγκου (Επιμ.) Δια Βίου Εκπαίδευση και Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών υπό το πρίσμα της Διαπολιτισμικής Οπτικής: Το Πρόγραμμα «Εκπαίδευση των Παιδιών Ρομά» ως αφετηρία νέων θεωρητικών και εμπειρικών προσεγγίσεων. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή, Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής.

Ράλλη, Α.Μ., & Παληκαρά, Ο. (2013). Διερευνώντας τη σχέση μεταξύ της Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής και της Δυσλεξίας: θεωρητικές προεκτάσεις. Στο Ειδικό Τεύχος του Περιοδικού Ψυχολογία: Αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή στην παιδική και εφηβική ηλικία: Εκπαιδευτικές και Κλινικές Προεκτάσεις Ψυχολογία, 20(3), 358-380.

Ράλλη, Α.Μ. (2013). Η αξιολόγηση των γλωσσικών δεξιοτήτων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στα Πρακτικά του 3ου Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής, Ελληνική Εταιρεία Προσχολικής Αγωγής, Αθήνα.

Ράλλη, Α. Μ. & Μαριδάκη-Κασσωτάκη Αικ. (2012). Κλίμακα Αξιολόγησης Δεξιοτήτων Παιδιών Προσχολικής ηλικίας, Διάδραση, Αθήνα.

Ράλλη, Α.Μ. & Σιδηροπούλου, Τ. (2012). Η σημασία της αναδιήγησης στην ανάπτυξη του αφηγηματικού λόγου παιδιών προσχολικής ηλικίας. Επιστήμες της Αγωγής, 1, 114-136.

Ralli, A.M., Margeti, M., Doudonis, E., Pantelemidou, V., Evaggelopoulou, E. (2011). Typically developing children’s understanding of and attitudes towards diversity and peers with learning difficulties in the Greek setting. European Journal of Special Needs Education, 26(2), 233-249.

Ράλλη Α.Μ. (2011). Ειδικές δυσκολίες στην ομιλία και στη γλώσσα: Οριοθέτηση, Ταξινόμηση, Αξιολόγηση και Παρέμβαση. Στο Σ. Τάνταρος (Επιμ.) Δυσκολίες Μάθησης, Πεδίο (σελ.93-119), Αθήνα.

Ράλλη Α.Μ. (2011). Οι σημειογραφίες παιδιών προσχολικής ηλικίας για λέξεις και για αριθμούς. Πρακτικά Εργασιών του Α’ Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής, Ελληνική Εταιρεία Προσχολικής Αγωγής, (σελ. 41-44), Αθήνα.

Ralli, A.M. & Dockrell, J. (2010). Real word world learning: Exploring the development of children’s lexical representations. Ψυχολογία,17 (1), 1-24.

Ράλλη, Α. Μ., Τσαούση, Δ. & Μαριδάκη-Κασσωτάκη Αικ. (υπό δημοσίευση). Προσχολικοί προγνωστικοί δείκτες δεξιοτήτων γραμματισμού και κοινωνικών δεξιοτήτων Ο.Μ.Ε.Π.

logo s Οι δραστηριότητές μας είναι ποικίλες και πολλαπλές με αποκορύφωμα τα ετήσια επιστημονικά μας Συνέδρια που ξεκίνησαν το 2011 με τον καθόλου ευκαταφρόνητο αριθμό των 534 συνέδρων στον πρώτο χρόνο, για να φτάσουν στον ανέλπιστο αριθμό των 2.303 συνέδρων.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σταδίου 48, Αθήνα 105 64
8ος όροφος, γραφείο 21Ν

6978254283

elepepa2008@gmail.com