Εκπαιδευτικά Σεμινάρια

Image

ΙΕ΄ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Υβριδικά, 15 Μαρτίου 2025

Με περίπου 150 συμμετέχοντες συνολικά πραγματοποιήθηκε υβριδικά το ΙΕ΄ Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Εξειδίκευσης στην Προσχολική Αγωγή με τίτλο «Η Πολυτροπικότητα & η Επιρροή του Οπτικού Πολιτισμού στο Παιδικό Σχέδιο» και Εκπαιδευτή τον κο Κυριάκο Μούρτζη, Δάσκαλο Εικαστικών – Συγγραφέα με Εξειδίκευση στην Εκπαίδευση & τη Διδακτική των Εικαστικών Τεχνών (MA in Art & Education).

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας στην πρώτη επιστημονική μας δράση για το νέο έτος!

Δρ Στέλιος Αντωνιάδης
Παιδίατρος-Παιδοκαρδιολόγος
Καθηγητής-Διευθυντής
Ιδρυτής-Πρόεδρος της ΕΛ.ΕΠ.Ε.Π.Α.

«Η Πολυτροπικότητα & η Επιρροή του Οπτικού Πολιτισμού στο Παιδικό Σχέδιο»

ΣΚΟΠΟΣ

Να αναδείξουμε τη σημασία της πολυτροπικότητας και του οπτικού πολιτισμού στη διαμόρφωση του παιδικού σχεδίου στον 21ο αιώνα.

ΣΤΟΧΟΙ

Να εξετάσουμε πώς ένα σχέδιο μεταμορφώνεται σε μία εμπειρία δημιουργίας νοήματος που ξεδιπλώνεται σε διαφορετικά επίπεδα αντιλήψεων, σκέψεων, συναισθημάτων. Να εξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα βιντεοπαιχνίδια και η τεχνολογία επηρεάζουν την εικαστική έκφραση των παιδιών. Να αναλύσουμε πώς η κατανόηση αυτών των επιδράσεων μπορεί να συμβάλει στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη της δημιουργικότητάς και της φαντασίας των παιδιών σήμερα.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

10.30 – 10.45 ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ: -Στέλιος Αντωνιάδης (Ιδρυτής - Πρόεδρος ΕΛ.ΕΠ.Ε.Π.Α.)

10.45 – 12.15 ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ / ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

  • Οι γνωστικές περιοχές που πρέπει να κατέχει ο ενήλικας, ώστε να κατανοήσει ένα παιδικό σχέδιο (χαρακτηριστικά ηλικίας & τα στάδια σχεδιαστικής εξέλιξης ενός παιδιού).
  • Από τον γραμματισμό στην πολυτροπικότητα. Πώς και γιατί ένα σχέδιο μεταμορφώνεται σε μια σύνθετη εργασία σε εξέλιξη, σε μια εμπειρία.
  • Η επίδραση των οπτικών μέσων στο παιδικό σχέδιο. Πώς η τηλεόραση, τα βιντεοπαιχνίδια, το διαδίκτυο και τα κόμικς επηρεάζουν τη δημιουργική έκφραση των παιδιών. Εξελίσσουν τη σχεδιαστική τους πορεία ή όχι;

*Κυριάκος Μούρτζης, Δάσκαλος Εικαστικών – Συγγραφέας, Εξειδίκευση στην Εκπαίδευση & τη Διδακτική των Εικαστικών Τεχνών (MA in Art & Education)

12.15 – 12.30 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

12.30 – 14.00 WORKSHOPS / ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

  • Παιδαγωγικές προσεγγίσεις και δραστηριότητες, ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να κατανοήσουν τη σημασία της πολυτροπικότητας και την επιρροή του οπτικού πολιτισμού στα παιδικά σχέδια, αλλά και να αξιοποιήσουν αυτά τα στοιχεία για να βελτιώσουν τη διδασκαλία τους και να ενισχύσουν τη φαντασία και την εικαστική σκέψη των μαθητών.
  • Εικαστικές δραστηριότητες Πολυτροπικότητας
  1. Κάνε ένα σχέδιο και μεταμόρφωσέ το μέσα από τις αισθήσεις σου
  2. Αφήγηση μέσα από εικόνες
  3. Σχέδιο –κίνηση και παραμύθι
  • Εικαστικές δραστηριότητες Οπτικού πολιτισμού
  1. Ο ήρωας και ο κακός
  2. "Ζωντανό Σχέδιο – Από την Εικόνα στην Εμπειρία"

*Κυριάκος Μούρτζης, Δάσκαλος Εικαστικών – Συγγραφέας, Εξειδίκευση στην Εκπαίδευση & τη Διδακτική των Εικαστικών Τεχνών (MA in Art & Education)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

logo s Οι δραστηριότητές μας είναι ποικίλες και πολλαπλές με αποκορύφωμα τα ετήσια επιστημονικά μας Συνέδρια που ξεκίνησαν το 2011 με τον καθόλου ευκαταφρόνητο αριθμό των 534 συνέδρων στον πρώτο χρόνο, για να φτάσουν στον ανέλπιστο αριθμό των 2.303 συνέδρων.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σταδίου 48, Αθήνα 105 64
8ος όροφος, γραφείο 21Ν

6978254283

elepepa2008@gmail.com