Image

Α' ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Αθήνα, 17 Μαρτίου 2019 & 23 Μαρτίου 2019 (επαναληπτικό)

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΕΠΕΠΑ σας ευχαριστεί από καρδιάς για την τεράστια ανταπόκριση! Περισσότεροι από 250 σύνεδροι παρακολούθησαν το Α' Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Σεμινάριο μας καθώς οι αίθουσες διεξαγωγής γέμισαν ασφυκτικά από παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας και τις 2 ημέρες διεξαγωγής του Σεμιναρίου. Το γεγονός αυτό μας έκανε να αποφασίσουμε τη διεξαγωγή και του Β' Σεμιναρίου μέσα στο 2019 προκειμένου να καλύψουμε την τεράστια ζήτηση που υπάρχει. Στόχος μας είναι να γίνει και η συγκεκριμένη εκδήλωση θεσμός όπως το Ετήσιο Συνέδριό μας.

Στέλιος Αντωνιάδης

Καθηγητής-Διευθυντής

Ιδρυτής-Πρόεδρος της ΕΛ.ΕΠ.Ε.Π.Α.

«Πρώιμη Ανίχνευση Διαταραχών Επικοινωνίας & Αυτιστικού Φάσματος από τους Παιδαγωγούς Προσχολικής Αγωγής, με τη Χρήση του Βιβλιαρίου Αναπτυξιακής Υγείας Παιδιού».

Σκοπός:

Βασικός στόχος του εκπαιδευτικού σεμιναρίου είναι οι παιδαγωγοί να αποκτήσουν πρακτικές γνώσεις για τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των νηπίων από 3 μηνών έως και 3 ετών.

Μετά το πέρας της εκπαίδευσης οι παιδαγωγοί θα είναι σε θέση να ανιχνεύουν από πολύ νωρίς ανησυχητικές συμπεριφορές, πρώιμες  διαταραχές επικοινωνίας καθώς και διαταραχές αυτιστικού φάσματος.

Στο πρώτο μέρος της εκπαίδευσης οι παιδαγωγοί θα μάθουν:

  •  περισσότερα για την κοινωνική επικοινωνία και το ρόλο της στην ανάπτυξη του παιδιού
  •  σταθμούς εξέλιξης τυπικής κοινωνικής επικοινωνίας και πως αυτοί διαφοροποιούνται  στα παιδιά που παρουσιάζουν διαταραχές αυτιστικού φάσματος
  • να αντιμετωπίζουν στην τάξη τυχόν ελλείμματα που μπορεί να παρουσιάζει ένα παιδί στην κοινωνική επικοινωνία

Στο δεύτερο μέρος της εκπαίδευσης:

  •  θα εκπαιδευτούν στη χρήση του Βιβλιαρίου Αναπτυξιακής Υγείας

Σύμφωνα με στοιχεία του Π.Ο.Υ (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, 2011) τα τελευταία χρόνια η συχνότητα εμφάνισης της Διαταραχής του Αυτισμού είναι 1 προς 110 με 150 φυσιολογικά παιδιά, ενώ πρόσφατες επιστημονικές μελέτες στην Αμερική δείχνουν ότι η συχνότητα εμφάνισης έχει ανέλθει σε 1 προς 65 φυσιολογικά παιδιά (2000% αύξηση!). Έτσι, σήμερα οι Διαταραχές Επικοινωνίας και ο Αυτισμός αποτελούν πιο συχνό παιδιατρικό νόσημα από αρκετά άλλα.

Αν και η Διάγνωση του Αυτισμού γίνεται αργότερα, είναι ιδιαίτερα σημαντικό οι παιδαγωγοί να είναι πλήρως εκπαιδευμένοι ώστε να μπορούν να ανιχνεύουν πρώιμα τα ανησυχητικά σημάδια και να αντιμετωπίζουν παιδιά που παρουσιάζουν διαταραχές στην κοινωνική επικοινωνία, ακόμα και από τη βρεφική ηλικία, στην καθημερινή τους πράξη.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

10.00 – 10.30  ΕΓΓΡΑΦΕΣ

10.30 – 10.45  ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ: -Στέλιος Αντωνιάδης (Ιδρυτής - Πρόεδρος ΕΛ.ΕΠ.Ε.Π.Α.)

ΔΙΕΛΕΞΕΙΣ / ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
10.45 – 11.30  «Τι Είναι η Επικοινωνία και Ποια η Διαφορά της με την Κοινωνική Επικοινωνία» *Στέλιος Μαντούδης, Εργοθεραπευτής, Πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από ΕΟΠΠΕΠ
11.30 – 12.15  «Σταθμοί Εξέλιξης Τυπικής Κοινωνικής Επικοινωνίας και η Διαφοροποίησή τους στις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος» *Φωτεινή Μιχαηλίδου, Λογοθεραπεύτρια

12.15 – 12.30  ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

WORKSHOPS / ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
12.30 – 14.00  «Εκπαίδευση στη Χρήση του Βιβλιαρίου Αναπτυξιακής Υγείας» *Στέλιος Μαντούδης, Εργοθεραπευτής, Πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από ΕΟΠΠΕΠ
*Φωτεινή Μιχαηλίδου, Λογοθεραπεύτρια

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ